Java Edition 20w18a

移動先: 案内検索
Minecraft 20w18a
20w18a.jpg
エディション

種類

スナップショット

リリース日

2020年4月29日

親バージョン

1.16

ダウンロード

クライアント (.json)
サーバー

難読化マップ

クライアント
サーバー

プロトコルバージョン

714

データバージョン

2532

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

20w18aは、2020年4月29日にリリースされたJava Edition 1.16の14番目のスナップショットである[1]。このスナップショットでは、レッドストーンの振る舞いの変更と、バグの修正が行われた。

追加要素[編集 | ソースを編集]

ゲームプレイ[編集 | ソースを編集]

死亡メッセージ
  • 他のプレイヤーがクロスボウで発射したロケット花火によって倒されたときの死亡メッセージが追加された。
    • 「[player] went off with a bang due to a firework fired from [item] by [player/mob]〔[プレイヤー]は[プレイヤー/Mob]の[武器]が発射した花火の爆発に巻き込まれた〕」

変更要素[編集 | ソースを編集]

ブロック[編集 | ソースを編集]

Chain
  • 水が入るようになった。
レッドストーンダスト
  • レッドストーンワイヤーを1つだけ置いた場合は十字になるようになった。
  • レッドストーンは視覚的に接続されている側のブロックに電力を供給し、視覚的に接続されていない側のブロックには電力を供給しなくなった。
  • ブロックの上にあるワイヤーが下にもう一個置かれたことによって方向が変わった場合は、その側に電力が供給されるようになった。
    • 非導電性ブロックの上のワイヤに上向きにつながるワイヤーは以前は視覚的にのみ繋がっていたが、動作にも適用されるようになった。
  • ブロックを超えて繋がっているワイヤーは、常にブロックに電力を供給するようになった。これはワイヤーが信号強度1の場合に最も顕著に表れる。
看板
  • 壁のCrimson・Warped Signを「○○の看板」から「○○の壁の看板」に改名。
鍛冶台
  • 英語版での「Upgrade gear」を「Upgrade Gear」に変更。
Target
  • レッドストーンワイヤーに繋がるようになった。
Twisting VinesWeeping Vines
  • 33%の確率でドロップするようになり、幸運で増加し、幸運Ⅲで100%ドロップするようになった。

アイテム[編集 | ソースを編集]

旗の模様
  • Piglinの旗の模様を「Snout」に改名。

Mob[編集 | ソースを編集]

Strider
  • 3匹以上で一緒にスポーンしなくなった。
ゾンビピッグマン
  • Striderに乗ってスポーンしたゾンビピッグマンがデスポーンしなくなった。

ワールド生成[編集 | ソースを編集]

バイオーム
Ruined Portal
  • チェストの戦利品の金のリンゴがあまり生成されなくなった。

コマンド[編集 | ソースを編集]

/locatebiome
  • 有効なバイオームが見つからなかった場合の失敗メッセージを「<バイオーム名>バイオームが妥当な距離に見つかりませんでした」から「<バイオーム名>のタイプのバイオームが妥当な距離に見つかりませんでした」に変更。

ゲームプレイ[編集 | ソースを編集]

進捗
  • 全てのトリガーにplayerチェックを追加(impossibleを除く)。
    • playerの追加により、locationslept_in_bedhero_of_the_villagevoluntary_exileの既存の内容をトップレベルオブジェクトではなくlocationフィールドに配置できるようになった。
      • 古い構文もまだサポートされているが非推奨である。
  • トリガー内のエンティティチェックでルートテーブル条件構文を使用できるようになった。
    • 条件全体がトリガーされるには、トップレベルの配列のすべての条件が満たされている必要がある。
    • 新しい機能にアクセスするには、トップレベルのエレメントはJSON配列である必要がある。
      • JSONオブジェクトは旧表記で解釈される。
  • 拡張されたトリガーの一覧:
    • トリガーごとに新しいフィールドplayer
    • bred_animalsparentpartnerchild
    • channeled_lightningvictims
    • cured_zombie_villagerzombievillager
    • fishing_rod_hookedentity
    • killed_by_crossbowvictims
    • player_killed_entityentity
    • entity_killed_playerentity
    • player_hurt_entityentity
    • summoned_entityentity
    • tame_animalentity
    • target_hitprojectile
    • villager_tradevillager
死亡メッセージ
  • 英語での「<プレイヤー> fell off a scaffolding」を「<プレイヤー> fell off scaffolding」に変更。
デバッグ画面
  • Mobのスポーンの詳細を示す行を追加。
    • SCはMobがスポーンできるチャンクの数を表す。デバッグ報告のspawning_chunksと同じ値。
    • MCAW、 および Mは各グループのMobの数を表し、そのグループのMob上限が現れる。グループはMonsterCreatureAmbientWater_Creature、 および Misc。デバッグ報告にもある。
  • 「Targeted Block」と「Targeted Fluid」フィールドでは、そのブロック・液体の座標も表示されるようになった。
    • 「Looking At」フィールドを削除。
リスポーン
  • 「ベッドまたはRespawn Anchorが存在しないか、あるいは塞がれています」というメッセージを「ベッドまたはチャージされたRespawn Anchorが存在しないか、あるいは塞がれています」に変更。
字幕
  • 「End Portal opens!」を「End Portal opens」に変更。
  • 「Husk converted to Zombie」を「Husk converts to Zombie」に変更。
  • 「Zombie converted to Drowned」を「Zombie converts to Drowned」に変更。

全般[編集 | ソースを編集]

マルチプレイ画面
  • Changed "Online play is not rated" to "Caution: Third-Party Online Play".
  • Changed "During online play you may be exposed to chat messages or other types of user generated content that has not been rated, and may not be suitable for all ages." to "Caution: Online play is offered by third-party servers that are not owned, operated, or supervised by Mojang or Microsoft. During online play, you may be exposed to unmoderated chat messages or other types of user-generated content that may not be suitable for everyone."
サーバー
  • Added a enable-status option to the server.properties file which if set to false will suppress replies to status requests from clients.
    • This makes the server appear offline in the multiplayer screen.
  • Added control over how much entity data a server sends to clients: entity-broadcast-range-percentage server property, controlling how close entities need to be before being sent to clients.
    • Higher values means entities are visible further away from players but cause more network traffic.
    • Specifies percentage of default value, so for example 50 specifies half of the default range.
タグ
ワールド選択
  • Changed "Failed to access level" to "Failed to access world".
  • Changed "Failed to delete level" to "Failed to delete world".
  • Changed "Game rules" to "Game Rules".
  • Changed "Disable Elytra movement check" to "Disable elytra movement check".

修正[編集 | ソースを編集]

79個のバグを修正
1.16以前にリリースされたバージョンから
  • MC-2255 – Redstone wire uses different criteria for connecting visually and logically.
  • MC-8645 – Redstone wire receiving level 1 power from a block, pointing at another block with wire on it will not power that block.
  • MC-11211 – Unable to perform many right-click actions when targeting the top face of blocks placed at y=255.
  • MC-111381 – Rendering rotations for shulkers are set in onInitialSpawn method.
  • MC-117806 – Dispenser with a filled bucket at y=255 facing upwards replaces filled with empty bucket despite no fluid being placed.
  • MC-137336 – Redstone dust's hitbox is inconsistent with other blocks when branching.
  • MC-143904 – Adding a non-rail block to the #rails block tag will crash the game when placing a minecart on it.
  • MC-147255 – Beds in the Overworld will explode if in a nether wastes biome.
  • MC-153508 – Redstone dust traveling up the side of a block cannot be targeted.
  • MC-162385 – The background of /title text does not fade with the text.
  • MC-166269 – Wet wolves become black for an instant after shaking off water.
  • MC-166296 – Mobs picking up and equipping items does not play the equipping sound.
1.16の開発版から
  • MC-170840 – Broken spawn rates in soul sand valleys and warped forests.
  • MC-170944/locatebiome messages do not fit for all biome names.
  • MC-171523 – Inconsistent strings for warped and crimson wall signs.
  • MC-172172 – Adult piglins spin around while following the player.
  • MC-172253 – Equip sound does not play when piglins equip items.
  • MC-172643 – Piglin's snout glows when wearing enchanted armor.
  • MC-173067NullPointerException when a structure containing a campfire is placed during the world generation.
  • MC-173198 – Target blocks are transparent and do not transfer redstone signals.
  • MC-173385 – New Nether lighting system does not affect fluids, entity-like blocks (chests, etc.) and entities.
  • MC-173747 – Armor enchantment glint does not render.
  • MC-174573 – Nether vines can drop multiple copies with Fortune (free duplication).
  • MC-174593 – Inconsistent pluralization in "fell off a scaffolding".
  • MC-174811 – Zombified piglins are able to spawn on top of nether wart blocks.
  • MC-175107 – It is possible to get Bad Omen VI in Survival mode.
  • MC-175740 – Game crashes when dispenser is used on non-beehive block in the #beehives tag.
  • MC-175741 – Game crashes when a cat attempts to sleep in a non-bed in the #beds tag.
  • MC-176028 – Striders can spawn in stacks of three or more.
  • MC-176032 – Striders can float.
  • MC-176054 – Baby strider passengers float/passenger offset is too high.
  • MC-176135 – Striders riding other entities are not cold.
  • MC-176203 – Striders with Levitation walking on lava do not levitate.
  • MC-176221 – Striders spin when trying to pathfind towards players with warped fungi/warped fungi on sticks while being leashed.
  • MC-176459 – Baby striders can spawn with saddles.
  • MC-176468 – Adult striders can spawn with saddles.
  • MC-177105 – Hoglins, piglins, villagers, and zoglins look at their target's feet instead of its head.
  • MC-177127 – Unnecessary exclamation point in subtitle "End Portal opens!".
  • MC-177173 – Baby zoglin age status value is not stored in the NBT tag.
  • MC-177557 – Using compass on the top of a lodestone at y=255 sets compass but does not play sound.
  • MC-177561 – Compasses used on the top of lodestone at y=255 do not break when the lodestone is destroyed.
  • MC-177771death.attack.fireworks.item displays raw translation string (is untranslated).
  • MC-177790 – Piglin Banners are named block.minecraft.banner.piglin.<colour>.
  • MC-177794 – Globe banner pattern is not required to add the globe to a banner.
  • MC-177816 – "Failed to access/delete level" should be "world".
  • MC-177911 – Cave generator does not cut through blackstone.
  • MC-177951 – Game crashes when fire starters are used on a non-campfire in the #campfires tag.
  • MC-177976 – Baby piglins can pick up soul campfires.
  • MC-178013 – Zombified piglins riding striders can despawn, leaving saddled striders.
  • MC-178129 – Entity conversion subtitles use inconsistent tenses.
  • MC-178336 – The message "You have no home bed or respawn anchor, or it was obstructed" does not make it clear that the player's respawn anchor might have been depleted.
  • MC-178817 – Chain blocks do not have a waterlogged state.
  • MC-178943 – Piglins/hoglins spawned in bastion remnants can outrun players.
  • MC-178949 – Bastion remnants cannot be generated in superflat worlds.
以前の開発版から
  • MC-179839 – Chat text renders behind the armor bar.
  • MC-179841 – Game crashes when the player optimizes their world.
  • MC-179845 – Rain falls through any blocks in some spots.
  • MC-179847 – Hoglins and piglins spin around.
  • MC-179850 – There is no difference between Entity Distance 100% and 500%.
  • MC-179858 – Maps show stone-like pattern despite it not being there.
  • MC-179863 – Setting attribute minecraft:generic.max_health value to 0 or lower causes an infinite death loop after dying.
  • MC-179866 – In some spots, it is raining even if it should be snowing.
  • MC-179868 – Crash when going to a previous page of writable books.
  • MC-179883 – Raw JSON text duplicates components in "extra" in entity names.
  • MC-179886 – Play button overlay does not appear in the world save selection GUI.
  • MC-179905 – Caption of game rule screen is missing.
  • MC-179952 – Height map data does not get converted.
  • MC-179954 – Keybindings are not correctly inserted into the demo info box text.
  • MC-180030 – Adult hoglins zombified into an adult zoglin deals the same damage as a baby.
  • MC-180100 – Rain particles appear black under certain conditions.
  • MC-180110 – Underline and strikethrough in JSON text do not always render correctly.
  • MC-180125 – Incorrect font spacing on non-BMP characters.
  • MC-180135 – Empty chat messages are not displayed.
  • MC-180138 – Long messages in chat no longer have hanging indention.
  • MC-180246 – The "r" in "Game rules" is not capitalized.
  • MC-180248 – The "g" in "Upgrade gear" is not capitalized.
  • MC-180299 – "Elytra" in "Disable Elytra movement check" is inconsistently capitalized.
  • MC-180353 – Chat background renders in front of the debug menu but chat text renders behind it.
  • MC-181296 – Panorama has the wrong overlay when using Programmer Art.

  • The blog post for this update includes an image comparing the prior redstone mechanics to the changed mechanics. Previously, the before mechanics were labeled as 1.15.2 mechanics, despite the presence of a target block, which was introduced later than 1.15.2. The image was later changed to correct this.
    • There is still an error in the caption saying: "Comparison between 1.15.2 and 20w18a"