Java Edition 1.14.4/開発版

移動先: 案内検索

このページは、Java Edition 1.14.4の開発版をまとめた一覧である。

1.14.4 Pre-Release 1

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

1.14.4 Pre-Release 1(ランチャー上での名称は1.14.4-pre1となっている)は、2019年7月3日にリリースされた、Java Edition 1.14.4の最初のプレリリースである[1]。which adds a new debug report command, changes the suspicious stew effect of poppies, improves performance and fixes bugs.

追加要素

コマンド

/debug
  • /debug report が追加された。
    • Used to get more detailed information while debugging performance, such as lists of chunks and block entities in each dimension.
      • Saves this information as a .zip file in the .minecraft/debug folder.

変更要素

全般

client.jar
  • Re-integrated Realms code into the client, in package com.mojang.realmsclient.dto.
パフォーマンス
  • パフォーマンスが改善された。

アイテム

怪しげなシチュー
  • Suspicious stew made from poppies now gives the player Night Vision instead of Speed.

Mob

村人
  • Now voluntarily pick up items.

修正

30個のバグを修正
1.14以前にリリースされたバージョンから
  • MC-100946 – Bow with mending undraws when receiving XP while drawn.
  • MC-113968 – Zombies of village siege spawn despite gamerule doMobSpawning being false.
  • MC-113970 – Zombies of village siege do not spawn centered on a block.
  • MC-134964Unexpected error: java.util.NoSuchElementException.
  • MC-142037java.lang.NullPointerException: Initializing game.
1.14から
  • MC-143755 – Arbitrary score/selector/NBT resolution using lectern without operators rights.
  • MC-143886 – Acacia leaves render improperly from a distance.
  • MC-146289 – Farmer villagers do not stop to pick up their crops.
  • MC-147844 – Pillagers do not pathfind around obstacles and out of water.
1.14.1から
  • MC-152094 – End city/end ship generation gets cut at chunk borders sometimes.
  • MC-152636 – Killing a zombie right as it converts into a drowned will drop the loot from zombie while still converting into a drowned.
1.14.2から
  • MC-153498 – Cyrillic letter Є is not included in the Minecraft font.
  • MC-153665 – Full villager inventory creates invisible items.
  • MC-153712 – Java using 100–200% CPU in macOS.
  • MC-154668 – Invalid characters crash the game in jigsaw block input upon pressing enter.
  • MC-154830 – All wall signs use oak color on maps.
1.14.3から
  • MC-153766 – Rabbits no longer need sand/grass in order to spawn in deserts/tundras.
  • MC-153892 – Mending slows down breaking blocks.
  • MC-154019 – Beacon deactivate sound not sounds when you break the base.
  • MC-154031 – Villagers give away all food if they want to share it.
  • MC-154068 – Parrots occasionally disappearing when you take them from a boat.
  • MC-154201 – Trying to trade with villager immediately closes trading menu for some villagers.
  • MC-154362 – Crossbow has to reload when mending takes place.
  • MC-154509 – Bashkir letters Ҙ, ҙ, Ҡ, ҡ, Ҫ, and ҫ are not included in the Minecraft font.
  • MC-155092 – Zombie sieges can happen on mushroom islands.
  • MC-155104 – When closing a menu while moving the mouse, the screen will move in that direction.
  • MC-155172 – Hostile wolf AI has been broken: wolves can no longer attack enemies efficiently.
  • MC-155238 – Villagers picking up workstation through wall.
  • MC-155345ConcurrentModificationException when a player leaves an active raid.
  • MC-155571 – Silverfish and endermite spawners no longer functioning.

1.14.4 Pre-Release 2

Book and Quill.png
この記事の内容は翻訳されていません。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

1.14.4 Pre-Release 2(ランチャー上での名称は1.14.4-pre2となっている)は、2019年7月4日にリリースされた、Java Edition 1.14.4の2番目のプレリリースである[2]。このアップデートでは、村人のAIに関する小規模な変更と、いくつかのバグの修正が行われた。

変更要素

全般

Minecraft Realms
  • The "Player Activity" button on the Realms screen has been removed.

Mob

村人
  • Now stock more items, so they now can trade more items before they lock their trades.
  • Will now remember their gossip after becoming a zombie villager.
    • Gossip about players who converted a zombie villager will now last longer.
  • Can now work without also restocking at the same time.
  • Improved performance of villager pathfinding.

修正

8個のバグを修正
1.14以前にリリースされたバージョンから
  • MC-134811 – Undead mobs bob up and down in waterlogged slabs.
  • MC-136318 – Floatable mobs are unable to walk when in waterlogged blocks.
1.14.1から
  • MC-151150 – Entities (villagers) cause massive lag when attempting to pathfind.
  • MC-151376 – Villagers are not pathfinding towards their POI; POI detection range is too small.
  • MC-151810 – Mobs do not try to avoid fall damage anymore.
1.14.3から
以前の開発版から
  • MC-155906 – Failed to save debug dump if the destination location contains a space.
非公開のバグ
  • MC-154214 – Chunks refusing to unload due to incorrect player ticket additions.[2]

1.14.4 Pre-Release 3

Book and Quill.png
この記事の内容は翻訳されていません。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

1.14.4 Pre-Release 3(ランチャー上での名称は1.14.4-pre3となっている)は、2019年7月8日にリリースされた、Java Edition 1.14.4の3番目のプレリリースである[2]。このアップデートでは、チャンク読み込み時に発生するラグの問題が修正された[3]

追加要素

スプラッシュ
  • Added "Ping the human!".

1.14.4 Pre-Release 4

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

1.14.4 Pre-Release 4(ランチャー上での名称は1.14.4-pre4となっている)は、2019年7月10日にリリースされた、Java Edition 1.14.4の4番目のプレリリースである[2]。which modifies server permissions and fixes bugs.

追加要素

server.properties
  • Added function-permission-level to server.properties which controls which permission levels functions have.

変更要素

コマンド
略奪者
  • 腕のテクスチャが変更された。

修正

9個のバグを修正
1.14から
  • MC-145769 – Villagers are not shutting doors behind them
  • MC-148613 – Aquatic mobs are not spawning / Fish spawned from buckets count towards the aquatic mob cap again
1.14.1から
  • MC-152908 – When a player joins a server, everything that happened during the time offline queued on connecting to the server
1.14.2から
  • MC-153749 – Trusting foxes attack player when self-injured
  • MC-153852 – Concrete powder deleting waterlogged blocks when falling
1.14.3から
  • MC-156013 – Breaking blocks "re-appear" to nudge player
  • MC-156395 – Villagers use job site blocks already in use
非公開のバグ
  • MC-153406 – Score JSON component crash in items[2]
  • MC-155711 – Functions capable of running commands they should not be able to (publish, debug …)[2]

1.14.4 Pre-Release 5

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

1.14.4 Pre-Release 5(ランチャー上での名称は1.14.4-pre5となっている)は、2019年7月11日にリリースされた、Java Edition 1.14.4の5番目のプレリリースである[4]。このアップデートでは、いくつかのバグの修正が行われた。

修正

6個のバグを修正
1.14から
  • MC-149880 – Villager trades wrong book
  • MC-156349 – Cannot press Enter on direct connect
1.14.1から
  • MC-151282 – Villager trade GUI does not show the correct price on servers if trade demand is high
Java Edition 1.14.4の開発版から
  • MC-156042 – Villager demand never goes down over time unless traded with
その他
  • Fixed debug reports in worlds with a dot in their name
  • Fixed servers freezing when villagers fall into the void

1.14.4 Pre-Release 6

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

1.14.4 Pre-Release 6(ランチャー上での名称は1.14.4-pre6となっている)は、2019年7月15日にリリースされた、Java Edition 1.14.4の6番目のプレリリースである[2]。このアップデートでは、パフォーマンスの改善と、一人称視点でのカメラのピボットオフセットの削除、およびバグの修正が行われた。

変更要素

カメラ
  • Removed the camera pivot offset when in first-person view.
パフォーマンス
  • パフォーマンスが改善された。
  • 高速で移動している場合のチャンクの読み込みが改善された。

修正

4個のバグを修正
1.14から
1.14.3から
Java Edition 1.14.4の開発版から
  • MC-156451 – Velocity resets when breaking blocks occasionally
その他
  • メモリリークが修正された[2]

1.14.4 Pre-Release 7

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

1.14.4 Pre-Release 7(ランチャー上での名称は1.14.4-pre7となっている)は、2019年7月18日にリリースされた、Java Edition 1.14.4の7番目および最後のプレリリースである[2]。このアップデートでは、いくつかのバグの修正と、パフォーマンスの改善が行われた。

変更要素

パフォーマンス
  • Performance optimizations for leaf rendering.

修正

4個のバグを修正
1.14から
  • MC-150623The game crashed whilst rendering overlay: Unable to fit texture.
1.14.3から
  • MC-156389 – Game crashes when pressing ⇧ Shift+⌘ Command+Delete to remove 18 characters at once on an anvil.
Java Edition 1.14.4の開発版から
  • MC-156407 – Unobtainable (speed) suspicious stew can be obtained from villagers.
  • MC-156574 – Villagers demand values increase/decrease indefinitely.

注釈・脚注

  1. 「Minecraft 1.14.4 Pre-Release 1」 –Minecraft.net、2019年7月3日
  2. a b c d e f g h i 「Minecraft 1.14.4 Pre-Release 2」 –Minecraft.net、2019年7月4日 引用エラー: 無効な <ref> タグ; name "article"が異なる内容で複数回定義されています 引用エラー: 無効な <ref> タグ; name "article"が異なる内容で複数回定義されています 引用エラー: 無効な <ref> タグ; name "article"が異なる内容で複数回定義されています 引用エラー: 無効な <ref> タグ; name "article"が異なる内容で複数回定義されています
  3. MC-151082: Marked as "Fixed" for this version but later reopened.