コンパス

Compassから転送)
移動先: 案内検索
コンパス
Compass.png
種類

情報道具

再生

スタック

可 (64)

初登場

歴史を参照

データ値

dec: 345 hex: 159 bin: 101011001

名前

compass

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

コンパス(英:Compass)は、ワールドのスポーン地点を示すためのアイテムである。

クラフトから[編集 | ソースを編集]

材料 クラフトのレシピ
鉄インゴット +
レッドストーンダスト

自然生成から[編集 | ソースを編集]

コンパスは、7.7%の確率で難破船のマップチェストの中に、26.3%の確率での製図家のチェストの中に、10.9%の確率で要塞の図書室のチェストの中に、全て1個生成される。

Bedrock Editionでは、これらは、10.5%の確率で要塞の図書室のチェストの中に、1個生成される。

取引から[編集 | ソースを編集]

Expert-level librarian villagers have a 13 chance to sell a single compass for 4 emeralds as part of their trades.

The compass needle points towards the world spawn point. The compass will point to spawn when viewed in any way, including as a dropped item, in a player's hand, in an inventory or the crafting table, or in an item frame. The compass shown on the topmost tab of the recipe book also points to spawn. The direction the needle points is relative to the player who is viewing it.

In the Nether or the End, the compass' needle will spin wildly and point in random directions.

製作材料として[編集 | ソースを編集]

金床で[編集 | ソースを編集]

地図/Position Marker PE

取引で[編集 | ソースを編集]

A single compass can be sold to an expert-level cartographer villager for 1 emerald, as part of their trade.

A compass is also part of the cost of explorer maps: an ocean explorer map and a woodland explorer map can be bought from a journeyman-level cartographer for 12 emeralds and a compass, as part of their trade. Woodland explorer maps can be bought from journeyman-level fletcher villagers for a compass and 12 emeralds as part their trade.

Java Edition Alpha
v1.1.0 コンパスが追加された。
1.8 Pre-release 要塞の図書室のチェストに生成されるようになった。
1.3.1 12w21a 司書の村人から、10–11個のエメラルド購入できるようになった。
1.4.2 12w34a マッピングシステムが変更され、白紙の地図のクラフトに用いられるようになった。
1.8 14w02a 司書の村人から、10–12個のエメラルド購入できるようになった。
1.9 15w43a 要塞の図書室のチェストに生成される平均アイテム数が引き上げられた。
1.11 16w39a 製図家の村人が追加され、2段階目の取引において購入できるようになった。
1.13 17w47a 「平坦化」に伴い、数値ID 345が削除された。
18w11a 難破船チェストに生成されるようになった。
0.8.0 build 2 コンパスが追加された。
0.14.0 build 1 Compasses must now be added to a map using an anvil to add the location marker.
Pocket Edition
1.0.0 ?Windows 10 Edition can now use the anvil, as well as the crafting table, to apply position markers, just as Pocket Edition can in general.
1.0.4 alpha 1.0.4.0 Librarian villagers now sell 1 compass for 10–12 emeralds.
1.1.0 alpha 1.1.0.3 Cartographer villagers have been added, which will buy compasses as part of their tier 2 trade.
Compasses used with emeralds can be used to buy explorer maps as part of cartographer villagers' fourth tiers trade.
1.4.0 beta 1.2.14.2 難破船のマップチェストに生成されるようになった。
1.10.0 beta 1.10.0.3 村の製図家の家のチェストに生成されるようになった。
1.11.0 beta 1.11.0.4 取引が変更され、製図家の村人の4段階目の取引においてコンパスを取引するようになった。
Compasses used with emeralds can now be used to buy explorer maps as part of cartographer and fletcher villagers' third tier trades.
Librarian villagers now have a 13 chance to sell compasses for 4 emeralds as part of their fourth tier trades.
TU1CU11.0Patch 1 コンパスが追加された。

「コンパス」に関する問題点は、バグトラッカーにて管理されている。問題点の報告はそちらで行ってほしい。

  • コンパスは、レシピ本のインターフェースにある検索タブのアイコンや、レシピが開放されていればそこに登録されているレシピからも見ることができる。
  • コンパスが示す地点はブロックの北西の角であり、ブロックの中央ではない。
  • /setworldspawn を使用してワールドのスポーン地点を変更した場合、コンパスの示す地点も変更される。

関連項目[編集 | ソースを編集]