旗の模様

Banner Pattern Skullから転送)
移動先: 案内検索
旗の模様
Banner Pattern.png
種類

?

希少度

通常

再生

何かの模様: 不可
その他: 可

スタック

不可

名前空間ID

§ 技術的情報を参照

Information icon.svg
この項目はJava EditionBedrock Edition、およびPlayStation 4 Edition限定の要素です。
Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

旗の模様(英:Banner Pattern)は、機織り機の模様作成に使用されるアイテムである。

Java Editionでの5種類の旗の模様とその素材。

クラフトから[編集 | ソースを編集]

旗の模様は、1枚のと選択されたデザインに対応するアイテムを組み合わせてクラフトできる。

名前 材料 クラフトのレシピ 説明
Banner Pattern Thing または
Banner Pattern Skull または
Banner Pattern Creeper または
Banner Pattern Flower
+ 選択されたデザインに対応するアイテム

Banner Pattern Field Masoned または
Banner Pattern Bordure Indented
+ 選択されたデザインに対応するアイテム

[Bedrock Edition限定]

取引から[編集 | ソースを編集]

In Bedrock Edition, Master-level Cartographer villager has 13 chance to sell banner pattern for flower charge for an emerald, 13 chance to sell banner pattern for field masoned for 2 emeralds, and 13 chance to sell banner pattern for bordure indented for 2 emeralds.

In Java Edition, Master-level Cartographer villager sell a globe banner pattern for 8 emeralds. The globe banner is currently not in Bedrock Edition.

織物材料として[編集 | ソースを編集]

Banner patterns are used in looms to add customization to banners. The pattern must be combined with 1 banner and 1 dye. Upon usage in the loom the banner pattern will not be consumed.

旗の模様/ID

データ値[編集 | ソースを編集]

データ値」も参照

In Bedrock Edition, banner patterns use the following data values: 旗の模様/DV

実績[編集 | ソースを編集]

テンプレート:Load achievements: 指定した実績は存在しません。

1.14 18w43a Added banner patterns for flower charge, creeper charge, skull charge and thing patterns.
19w11a Added banner pattern for globe, obtained from master-level cartographers.
1.10.0 beta 1.10.0.3 Added banner patterns for flower charge, creeper charge, skull charge, thing, field masoned and bordure indented patterns.
1.11.0 beta 1.11.0.4 Banner pattern flower charge, field masoned and bordure indented can be bought from cartographer villager.
PlayStation 4 Edition
1.90 Added banner patterns.

「Banner Pattern」に関する問題点は、バグトラッカーにて管理されている。問題点の報告はそちらで行ってほしい。