Java Edition 1.13-pre6

1.13-pre6から転送)
移動先: 案内検索
この記事はまだ書きかけです。
あなたが内容を拡充してみませんか?
Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?
1.13-pre6
1.13-pre1.jpeg
エディション

種類

プレリリース

リリース日

2018年7月4日

親バージョン

1.13

ダウンロード

クライアント
サーバー

プロトコルバージョン

388

データバージョン

1512

1.13-pre6[1] は、1.13の6番目のプレリリースである。

追加要素[編集 | ソースを編集]

全般[編集 | ソースを編集]

デバッグ画面
  • F3+I
    • クリップボードにブロックやエンティティのデータをコピーができる
  • 統合サーバーのティック、クライアントが送信したパケット数 (tx)、クライアントが受信したパケット数 (rx)に関する情報が追加された

Debug Screen 1.13-pre6.png

サウンド
  • 新たなサウンドイベントが追加された
    • block.coral_block.break, block.coral_block.fall block.coral_block.hit block.coral_block.place block.coral_block.step
      • Coral Block に使用される
      • これらの音のほとんどは、石のような音[2]と、高音のスライムのような音[3]が混ざったような音である
    • block.wet_grass.break block.wet_grass.fall block.wet_grass.hit block.wet_grass.place block.wet_grass.step

変更要素[編集 | ソースを編集]

全般[編集 | ソースを編集]

  • フォントの改善

Font Fix Update Aquatic.gif

ブロック[編集 | ソースを編集]

Seagrass
  • その中に置かれたkelpconduitによって削除される。

エンティティ[編集 | ソースを編集]

Dolphin
  • 宝探しをする行動をBedrock Editionと同等、またはそれ以上に変更した。[情報提供依頼]

修正[編集 | ソースを編集]

65個のバグを修正
1.13以前にリリースされたバージョンから
  • MC-234 – Digging straight down glitches out the breaking animation (Z-fighting).
  • MC-14502 – Special characters on splash text on title screen rendered wrong.
  • MC-20974 – Default font is missing characters
  • MC-41410 – Random text does not work in unicode.
  • MC-64537 – Gui zooming out when using some languages (unicode).
  • MC-72943 – Game freeze after closing an "Open to LAN" single player world.
  • MC-81876 – Number of characters before line cutoff in chat is not same when unicode mode is enabled and when it is off.
  • MC-91727 – loot table "spreading large stacks" will overwrite existing items.
  • MC-92255 – Singleplayer freezes instead of kicking a player.
  • MC-94325 – Shadow of obfuscated text does not match with displayed character.
  • MC-96524 – Language specific letters don't look like they should.
  • MC-122110 – BufferBuilder not expanding under specific conditions.
  • MC-123133 – Unicode Characters are Improperly Aligned on Different Screen Resolutions
  • MC-124469 – GUI scale size 3 displays as size 2 when Unicode font is forced.
  • MC-127822 – Unicode on/off bug with another languages and english letters.
  • MC-129863 – "Crawling" underneath glass/grass paths/other transparent blocks causes bugs
  • MC-132579 – Inconsistent font.
1.13の開発版から
  • MC-121798 – Can only scroll list in superflat preset selection when it is focused.
  • MC-121861 – Command argument validation does not work for entity id in /summon.
  • MC-122478 – It is possible to create a server in the server list with a blank name and/or IP address.
  • MC-122495 – Cancelling backup screen using ESC opens main menu.
  • MC-122597 – "Preparing spawn area %s%%" string is hardcoded/not translatable.
  • MC-123078 – Scoreboard ranges don't work correctly at extreme values.
  • MC-123236 – Wrong error message when using invalid item in /replaceitem.
  • MC-123325 – You can no longer use damaged items in advancement icons to display different textures.
  • MC-123352 – Interaction error with block and GUI, when shift-clicking them with non-block items.
  • MC-123363 – Occasional crash when changing blocks with a special renderer that uses states.
  • MC-123432 – Snapshots are leaking tile entity data through to world save.
  • MC-123779 – When the new chunks are loading the client create huge lag spikes.
  • MC-124966 – Torches in mineshafts/strongholds are not always attached.
  • MC-126685 – Bubble columns don't update when placing magma blocks or soul sand above them.
  • MC-126708 – Advancement trigger "bred_animals" does not trigger for breeding turtles.
  • MC-126769 – Observers detecting updates from redstone on top of them.
  • MC-128387 – Dolphins try to pick up items on land.
  • MC-128687 – Picking up lava with an empty bucket would play the water picking up sound.
  • MC-128736 – Dolphin's pectoral (side) fins are flipped over instead of mirrored.
  • MC-129318 – The "How Did We Get Here?" advancement does not require Dolphin's Grace.
  • MC-130021 – Loading a structure with a rotation doesn't update (mossy_)cobblestone_wall's blockstates
  • MC-130127 – Dolphins generate in large amounts with ocean ruin structures.
  • MC-130414 – Cannot replace seagrass with kelp or conduits
  • MC-130464 – Downwards flowing water creating bubble columns
  • MC-131019 – Setting and changing data of signs creates unnecessary "extra" tags and causes slow downs.
  • MC-131159 – Dolphins spawning in frozen/deep frozen oceans!.
  • MC-131288 – Shulker Box can't be opened and disappears when mined.
  • MC-131783 – Crash on breaking 1.12.2 -> 1.13-pre5 upgraded banner.
  • MC-131903 – Banners not dropping as item when broken after unloading.
  • MC-132050 – Worlds <= 1.8.9 spam errors on conversion.
  • MC-132113 – 1.13-pre4+ crashes caused by invalid gamepad / controller configuration detected by LWJGL 3.1.6 build 14b.
  • MC-132242 – Upgrading enderman spawn egg causes chunk to regenerate.
以前の開発版から
  • MC-132252 – Player cannot leave the swimming animation underwater.
  • MC-132254 – Using /effect to give players an effect kicks them from the server.
  • MC-132259 – Poor TPS in latest pre-release.
  • MC-132278 – End Crystal beam is missing texture.
  • MC-132281 – Crash while creating a customized superflat world using capital letters.
  • MC-132282 – Some commands give an "unexpected error" despite succeeding
  • MC-132292 – Some sound events are no longer playing the expected sound.
  • MC-132311 – Dolphins don't save how long they have been out of water.
  • MC-132312 – Using bone meal on anything underwater places sea grass on it.
  • MC-132316 – Dark squares on top of water next to tall sea grass
  • MC-132320 – Entities with new IDs disappear when upgrading.
  • MC-132335 – Shulkers no longer shoot missiles in 1.13-pre5.
  • MC-132375 – Upgrading 1.12.2 world to 1.13-pre5 crashes the game
  • MC-132443 – Some advancements are not upgraded from 1.12.2 (to 1.13-pre5+).
  • MC-132448 – Illager and golem statistics are not upgraded properly.
  • MC-132455 – Evoker spawn egg disappears when upgrading from 1.12.2.

  1. 「Minecraft 1.13 pre-release 6」 –Minecraft.net、2018年6月4日
  2. 主に石に使用される音
  3. 主に スライムブロックSea Pickle に使用される音