焼き鱈

移動先: 案内検索
Disambig color.svg 「焼き魚」はこの項目へ転送されています。焼いた鮭については「焼き鮭」をご覧ください。
焼き鱈
Cooked Cod.png
希少度

通常

回復量

See § Food

再生

スタック

可(64)

データ値

dec: ? hex: ? bin: ?

名前

焼き鱈

焼き鱈(英:Cooked Cod)は、生鱈を調理して得られる食料アイテムである。

Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

入手方法[編集 | ソースを編集]

Mobのドロップ[編集 | ソースを編集]

ガーディアンとエルダーガーディアン[編集 | ソースを編集]

ガーディアンエルダーガーディアンは、死亡時に40%から50%の確率で生鱈をドロップする。その際の状態で死亡すると焼き鱈をドロップする。‌[Java Edition限定]

タラ (Mob)[編集 | ソースを編集]

タラは殺されるときは常に生鱈を落とす。その際火で殺された場合は、代わりに焼き鱈を落とす。‌[Java Edition限定][BE 1.16.100で開発中]

イルカ[編集 | ソースを編集]

イルカは炎上中に殺された場合、0-1の焼き鱈をドロップする。最大量はドロップ増加のレベルごとに1ずつ増加し、ドロップ増加 IIIでは最大0-4まで増加する。

チェストの戦利品[編集 | ソースを編集]

アイテム 構造物 チェストの種類 確率
焼き鱈 埋もれた宝 チェスト 2–4 75%

料理[編集 | ソースを編集]

Cooked cod can be obtained by cooking raw cod in a furnace, smoker, or campfire.

材料 製錬のレシピ
生鱈 +
いずれかの燃料

0.35

取引[編集 | ソースを編集]

Novice-level Fisherman villagers have a 50% chance to sell 6 cooked cod for 6 raw cod and 1 emerald.

食料[編集 | ソースを編集]

Cooked cod restores 5 () and 6 saturation.

オオカミ[編集 | ソースを編集]

Bedrock Editionでは, cooked cod can be used to feed a wolf not at full health, healing by 5♥♥♥. However, unlike other wolf food, cooked cod cannot be used to speed up the growth of baby wolves nor used to breed them.

サウンド[編集 | ソースを編集]

食べる? 食料を1つ食べるentity.generic.eatsubtitles.entity.generic.eat? ? ?
ゲップをする? 食料を1つ食べ終えるentity.generic.burpsubtitles.entity.generic.burp? ? ?

名称名前空間ID翻訳キー
焼き鱈cooked_cod item.minecraft.cooked_cod

Bedrock Edition:

名称名前空間ID数値ID 翻訳キー
焼き鱈cooked_fish 350item.cooked_fish.name

実績[編集 | ソースを編集]

詳細は「実績」を参照
美味しい魚魚を捕まえて、料理しよう!かまどから焼き魚を取り出す。15Gシルバー

進捗[編集 | ソースを編集]

詳細は「進捗」を参照

動画[編集 | ソースを編集]

Java Edition Alpha
v1.2.0?Cooked Cod JE1 BE1.png Added cooked fish.
1.5Cooking fish now gives the Delicious Fish achievement.
1.8Pre-releaseCooked fish is now stackable to 64.
Cooked fish now fills hunger instead of health.
1.3.112w21aFarmer villagers now buy 9–12 cooked fish for 1 emerald.
1.814w02aTrading has now been changed: fisherman villagers now sell 6 cooked fish for 1 emerald plus 6 raw fish.
Farmer villagers no longer buy cooked fish.
14w04aThe name of cooked fish has now been corrected from cooked_fished to cooked_fish.
14w25aCooked fish are now obtainable rare drops from guardians and elder guardians.
1.1317w47aThe different data values for the cooked_fish IDs have now been split up into their own IDs.
"Cooked Fish" have now been renamed to "Cooked Cod".
Prior to The Flattening, these items' numeral ID were 349 and 350.
18w08bCod, and other fish, have now been added as mobs, which drop their cooked item form when killed with fire.
Cooked Cod JE2 BE2.png The texture of cooked cod has now been changed.
18w10aCooked cod now generates in buried treasure chests.
1.1418w43aCooked Cod JE3.png The texture of cooked cod has now been changed.
18w47bCooked Cod JE4 BE3.png The texture of cooked cod has now been changed, once again to match Bedrock Edition.
0.11.0build 1Cooked Cod JE1 BE1.png Added cooked fish.
0.12.1build 1Cooked fish now restores hunger instead of health.
0.16.0build 1Cooked fish is now dropped by guardians and elder guardians.
Pocket Edition
1.0.4alpha 1.0.4.0Fisherman villagers now sell 6 cooked fish for 1 emerald plus 6 raw fish.
1.4.0beta 1.2.14.2Cod and other fish have now been added as mobs, which drop their cooked item form when killed with fire.
Cooked Cod JE2 BE2.png The texture of cooked fish has now been changed.
1.5.0beta 1.5.0.4Cooked Cod JE4 BE3.png The texture of cooked fish has now been changed.
1.7.0beta 1.7.0.2"Cooked Fish" has now been renamed to "Cooked Cod".
1.11.0beta 1.11.0.4Fisherman villagers now have a 50% chance to sell 6 cooked cod for 6 raw cod and 1 emerald.
開発中のBedrock Edition
1.16.100beta 1.16.100.52Cod now drop their cooked cod when killed with fire.
TU1CU11.0Patch 1Cooked Cod JE1 BE1.png Added cooked fish.
TU5Cooked fish is now stackable to 64.
TU691.76Patch 38"Cooked Fish" has now been renamed to "Cooked Cod".
Cooked Cod JE2 BE2.png The texture for cooked cod has now been changed.
New Nintendo 3DS Edition
0.1.0Cooked Cod JE1 BE1.png Added cooked fish.

「焼き鱈」に関する問題点は、バグトラッカーにて管理されている。問題点の報告はそちらで行ってほしい。