即時回復

移動先: 案内検索
即時回復
Instant Health.png
発生源

§ 発生源を参照

パーティクル

#F82423 (red)

名前空間ID
Cleanup.svg
この記事はスタイルガイドの基準を満たす必要があります。 議論
この記事を整理して下さる協力者を求めています議論ページには提案があるかもしれません。
Book and Quill.png
この記事の内容は翻訳されていません。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

即時回復(英:Instant Health) is a instant status effect which increases health for living mobs and damages the undead.

効果[編集 | ソースを編集]

Instantly heals 2♥ × 2level. Undead mobs (including the wither) are damaged as if with Instant Damage, instead. If the effect is forced to last longer than one tick, it will heal entities every tick (with the exception of lingering potions, which only heal every second). Levels 30–32 provide no healing. Amplifiers outside the range 0–31 (corresponding to levels 1–32) are used modulo 32.

発生源[編集 | ソースを編集]

発生源 レベル Heals 効果時間 備考
治癒のポーション I 4♥♥ 即時 ウィッチes drink this potion when damaged.
治癒のポーション II II 8♥♥♥♥ 即時 Two of these potions can be found on a brewing stand in end ships.
治癒のスプラッシュポーション I 4♥♥ 即時 ウィッチes throw one of these two during raids.
治癒のスプラッシュポーション II II 8♥♥♥♥ 即時 ウィッチes throw one of these two during raids.
治癒の残留ポーション I 2♥ per second
10♥♥♥♥♥ total
0:05
治癒の残留ポーション II II 4♥♥ per second
20♥ × 10 total
0:05
治癒の矢 I 4♥♥ 即時
治癒の矢 II II 8♥♥♥♥ 即時

醸造[編集 | ソースを編集]

ポーション Reagent, Base Extended Enhanced Effects

治癒のポーション

-
治癒のポーション
即時回復
Restores 4♥♥ per potion.

Enhanced:
即時回復 II
Restores 8♥♥♥♥ per potion.

効果を受けないMob[編集 | ソースを編集]

Only the ender dragon is immune. However, undead mobs will be harmed by this effect.

データ値[編集 | ソースを編集]

ポーション 名前空間ID[JE限定] 数値ID‌[BE限定]
治癒 healing 21
治癒 II strong_healing 22
ステータス効果 名前空間ID 数値ID
即時回復 instant_health 6

??即時回復のステータス効果が追加された。
1.1519w41a 効果アイコンのテクスチャが追加された。
0.11.0build 1即時回復のステータス効果が追加されたが、この時点では得られなかった。
0.12.1build 1Instant health now obtained from 治癒のポーション and splash potion of healing.
0.14.0build 1Added Witch that can grant instant health by drinking potion.
0.15.0build 1Added 治癒の矢 that inflict instant health.
Pocket Edition
1.0.0alpha 0.17.0.1治癒の残留ポーションから即時回復のステータス効果を得られるようになった。