サンゴ礁

移動先: 案内検索
Cleanup.svg
この記事はスタイルガイドの基準を満たす必要があります。 [議論]
この項目を整理してくださる協力者を求めています
議論ページには提案があるかもしれません。
Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?

サンゴ礁 (英:Coral reef)は暖かい海で生成される構造物である。サンゴブロックサンゴウチワサンゴなどが複数集まってできている。これらのサンゴ礁は、地上に数個集まっているものから、大きな木のような構造をしたものまで、さまざまな形、大きさ、色をしている。

生成[編集 | ソースを編集]

Coral reefs generate throughout warm ocean biomes (though not deep warm oceans), densely covering the sea floor. Coral reefs generate at constant elevation y level. Although they can generate on underwater ravine floors, they do not generate on deep ocean floors.

Bedrock Editionでは, the coral reef structures are stored in the coralcrust folder.[情報提供依頼] Therefore, players can manually load every piece of coral reef structure using structure blocks, for example: coralcrust/outcropping1 loads one of coral reef variant structure.

構造[編集 | ソースを編集]

Ambox banner content.svg
このページは画像が不足しています
適切な画像を追加した際には、このテンプレートを削除してください。
具体的な内容:renders of each structure

A coral reef consists of a few clusters of coral blocks, each of a particular type. Sometimes, these clusters include dead coral, andesite, diorite, or granite blocks.‌[Bedrock Edition限定]

Coral reefs are usually topped with coral, and sometimes coral fans and sea pickles. The coral and coral fans are not necessarily the same type of coral as their support blocks; in fact there are often multiple types on the same reef. In Bedrock Edition, coral reefs occasionally include dead coral fans.

バリエーション[編集 | ソースを編集]

  • crust1
  • crust2
  • crust3
  • crust4
  • crust5
  • outcropping1
  • outcropping2
  • outcropping3
  • outcropping4
  • outcropping5
  • outcropping6

[情報提供依頼]

1.1318w10dAdded coral reefs, previously teased at MINECON Earth 2017.
18w16aCoral fans now generate in coral reefs.
pre1The title screen panorama now showcases a coral reef.
1.14November 28, 2018A hotfix for 1.14 snapshots replaces the title screen panorama, which no longer shows a coral reef.
1.4.0beta 1.2.14.2Added coral reefs.
1.5.0beta 1.5.0.4The title screen panorama now showcases a coral reef.
1.8.0?The title screen no longer showcases a coral reef.

「サンゴ礁」に関する問題点は、バグトラッカーにて管理されている。問題点の報告はそちらで行ってほしい。