コンバット・アップデート

移動先: 案内検索
Book and Quill.png
この記事は翻訳途中です。
あなたが内容を翻訳してみませんか?
Image for the Combat Update released by Mojang

コンバット・アップデートは2016年2月29日にリリースされたメジャーアップデート、"Minecraft" 1.9の名称である。 [1]このアップデートでは要素の追加や変更の中でも、戦闘システムについて全面的な見直しが行われた。

コンバット・アップデートという公式名称は[2]2015年4月1日にエイプリルフールのスナップショット15w14a で雪が降るパターンに隠されいたQRコードを発見したRedditのユーザー3dDeters(と、他に独立して何人か)によって明らかになった。

コンバット・アップデートの開発は少なくともBountiful Updateがリリースされた一月以上前には始められていた 。[3][4] 開発期間は1.8の二倍以上に及び、576日となった。そのため2015年は初めてMinecraftのアップデートがリリースされない年となった。スナップショットは1.8.8のリリース後から始まり、 15w31a から 16w07bまでの56のスナップショットが公開された。これは当時では最多であった。1.8のリリースから1.9のリリースまではメジャーアップデートの期間としては最長で、545日であった。1.5.2 から 1.6.59までの15のランチャーがこの間にリリースされ、またこの期間に1.8.9もリリースされた。

開発チームは2015年10月末までには基礎仕様の実装が完了したとし、長いバランス調整とバグ取りに入った。[5]. 後に「リリース前に更にバグを修正したく、また年末年始の休暇の間は安定版のままにしておきたい」ということで、1.9は2015年中にはリリースされないとアナウンスされた。[6]

Mojangはfirst pre-releaseを2016年2月17日にリリースした。リリース日は16w06aのスナップショットを告知したブログの投稿でほのめかされた。画像内の羊毛のデータ値が(1, 7, 0, 2, 2, 0, 1, 6)であり、16w06aリリースのちょうど一週間後の"17-02-2016"と解釈できた。(確定できたということでは決してない)second pre-releaseは2月18日にリリースされ、 third pre-releaseは2月24日にリリース、fourth pre-releaseは2月26日のリリースとなった。

主な要素[編集 | ソースを編集]

追加要素[編集 | ソースを編集]

変更要素[編集 | ソースを編集]

  • Changed the layout of the end island pillars and the ender dragon boss fight.
  • Skeleton AI is more difficult.
  • Sword blocking removed, and several other weapon techniques added.
  • Tool damage is rebalanced.
  • Sharpness and protection enchantments are nerfed.
  • Status effect icons are now visible on the main screen.
  • Health regeneration is rebalanced.
  • Fishing is rebalanced.
  • Brewing stands now require blaze powder.
  • Enchanted golden apples are no longer craftable.
  • Maps changed.
  • Loot found in chests generated in the world is rebalanced.
  • Death in hardcore mode allows the player to continue in spectator mode.
  • Boats are improved.
  • Stronghold generation increased to a maximum of 128 strongholds.
  • Large oak trees generate in forests again.
  • Increased fire spread while raining.
  • Glass panes and iron bars have a thin appearance when not connected, as opposed to a crosslike appearance.
  • Mobs and players now push one another around.
  • Death message is now displayed on the death screen.
  • Mob and player heights are slightly modified.
  • Resource packs can specify models depending on damage value, item state, and hand.
  • Structure data now comes from /assets/structures.
  • Loot from mobs, fishing and chests is now determined by loot tables.

パフォーマンスと最適化[編集 | ソースを編集]

  • Particles are no longer entities
  • Block ticking
  • Mob pathfinding
  • Memory usage when connected to servers
  • Chunk generation, loading and sending